Η Πρόνοια κοντά στη Ναυπλία, Carl Rottmann, 1834

Η Πρόνοια κοντά στη Ναυπλία, Carl Rottmann, 1834

Pronia bei Nauplia

Αφού ο γιος του, Όθωνας διορίστηκε Βασιλιάς της Ελλάδας το 1832, ο Λούντβιγκ Α’ ανέθεσε μια σειρά έργων τέχνης με σκοπό τη σύνδεση της Βαυαρίας με το νέο κράτος που βρισκόταν στο έδαφος της αρχαίας Ελλάδας και φυσικά με την πρωτεύουσά της, το Ναύπλιο. Η πιο σημαντική προσπάθεια στον τομέα της ζωγραφικής με μια σειρά τοπίων της Ελλάδας, ήταν από τον Carl Rottmann  μεταξύ 1838 και 1850.

Λίγους μήνες μετά την εγκατάσταση του Όθωνα στην Ελλάδα, ο Ρότμαν ξεκίνησε για τη συλλογή του υλικού (Αύγουστος 1834). Σε δεκατέσσερις μήνες, ο Ρότμαν έχει περιοδεύσει σε διάφορες περιοχές της χώρας και σε ορισμένα νησιά κάτω από δύσκολες συνθήκες μερικές φορές .

Όπως ήταν αναμενόμενο, τοποθεσίες και τοπία ιδιαίτερης σημασίας στην αρχαιότητα κυριαρχούν στην επιλογή των μοτίβων. Πόλεις, πολιτικής και οικονομικής δύναμης όπως το Ναύπλιο, η Κόρινθος, η Σπάρτη και η Θήβα αλλά και πόλεις που βρίσκονται δίπλα σε χώρους πολιτιστικής σημασίας, όπως η Σικυώνα ως η τοποθεσία της διάσημης σχολής ζωγραφικής ή η Ολυμπία ως ιερό και χώρος των Ολυμπιακών Αγώνων.

Δημηιούργησε πανοραμικές εικόνες τοπίων με μολύβι και ακουαρέλα, και τον Οκτώβριο του 1835, ο Ρότμαν επέστρεψε στο Μόναχο και χρησιμοποίησε αυτό το υλικό για να αναπτύξει συνθέσεις μεγάλων τοιχογραφιών, αρχικά σε νερομπογιές, τις οποίες έπρεπε να παρουσιάσει στον βασιλιά Λούντβιγκ Α’.

Tagged