Αναμνηστικά μετάλλιά που κόπηκαν σε χαλκό το 1685 και 1687 για τον εορτασμό των Βενετικών νικών στον Μορέα κατά των Τούρκων
1684: Η Βενετία κηρύσσει τον πόλεμο στην Τουρκία.
Ανάμεσα στα έτη 1684 και 1687 οι Ενετοί κατάφεραν να καταλάβουν πολλά νησιά του Αιγαίου και κυρίως τον Μορέα (Πελοπόννησο).
Οι Ενετικές δυνάμεις καταλαμβάνουν, αρχικά, το Μεσολόγγι και το Αιτωλικό και στη συνέχεια την Πρέβεζα και βομβαρδίζει την Καβάλα. Έχοντας εξασφαλίσει τα νώτα του με τις επιχειρήσεις κατά τη διάρκεια του προηγούμενου χρόνου ο Μοροζίνι, πέρασε στην Πελοπόννησο. 1685 Κορώνη, Καλαμάτα κια την Μάνη. 1686 Πύλο, Ναυαρίνο, Μεθώνη, Ναύπλιο. Το 1687 στρέφεται κατά του μεγαλύτερου οχυρού της Πελοποννήσου, του κάστρου της Πάτρας και του κάστρου στο Ρίο. Το 1688 στρέφεται στην Αθήνα.
Οι ενετικές νίκες γιορτάστηκαν με πολυάριθμα μετάλλια που παρουσιάζουν πραγματικά ενδιαφέρουσες εικονογραφίες.
Συγκεκριμένα το εικονιζόμενο μετάλλιο
Georg Hautsch, Victories of Venice in Morea 1685
είναι έργο του Georg Hautsch, ένα μετάλλιο που επινοήθηκε στο Νομισματοκοπείο της Νυρεμβέργης το 1685 και δείχνει, στην εμπρόσθια όψη, έναν βραχίονα που, βγαίνοντας από τα σύννεφα, τοποθετεί ένα στέμμα και ένα κλαδί φοίνικα στο κεφάλι του λιονταριού του Αγίου Μάρκου, που τον ανταμείβει για τις νίκες που σημειώθηκαν στον Μορέα. Εκτός αυτού, δίπλα στο λιοντάρι βλέπουμε αρκετούς Τούρκους αιχμαλώτους αλυσοδεμένους. Η άλλη όψη απεικονίζει χάρτη των ενετικών κατακτήσεων. (Morea, Napoli)
Στα επόμενα μετάλλια είναι χαρακτηριστική η αναπαράσταση του Τούρκου, η οποία είναι όχι μόνο σε συμβολική μορφή (σκύλος ή λύκος) αλλά και σε ρεαλιστική.
Martin Brunner (εμπρός) και Hans Jacob Wolrab (όπισθεν), Celebration of victorious Venice
Στην πίσω όψη του μεταλλίου του 1687, του Hans Jacob Wolrab, δείχνει τη Βενετία με τη μορφή μιας γυναίκας που κρατά έναν Τούρκο αιχμάλωτο και έναν λύκο αλυσοδεμένο πάνω της, ακόμη πιο ενδιαφέρον είναι το εξαιρετικό μετάλλιο, ένα έργο πάλι από τον Georg Hautsch, που επινοήθηκε στη Νυρεμβέργη σε διάφορα πολύτιμα μέταλλα το 1687 (Voltolina, ν. 1054), αντιπροσωπεύοντας τους δύο αδερφούς Mustafà Pascià και Hassan Pascià στην πράξη του φόρου τιμής στον δόγη.
Georg Hautsch, Omaggio al doge Giustinian dei fratelli Mustafà Pascià e Hassan Pascià 1687
Οι δύο Τούρκοι κυβερνήτες, που κατέφυγαν στη Βενετία από φόβο για την τιμωρία του σουλτάνου, επειδή έχασαν το ελληνικό προπύργιο του Ναυπλίου, απεικονίζονται με μεγάλη λεπτομέρεια τόσο από φυσική άποψη όσο και με χαρακτηριστικά «ανατολίτικα» χαρακτηριστικά όπως το τουρμπάνι. το σπαθί και το φόρεμα.
ΠΗΓΗ